söndag 29 mars 2009

Söta plagg till Tindra..

Jag måste bara visa er vad sambon kom hem med igår efter ett besök hos sin mamma.

Hon hade sytt de här blusarna och klänningen till Tindra, är de inte supersöta?? Svärmor Sirkka är verkligen jätteduktig på att sy! (och på att baka, imorse till frukost kunde vi avnjuta hennes goda bröd som hon skickat med).

Kiitos snälla Sirkka, du är en klippa!


Den översta blusen är det lite Odd Molly stuk på tycker jag, kommer bli jättefin till jeans eller kjol nu till våren och sommaren.




















De här tuffa bootsen köpte sambon till Tindra under sin senaste tjänsteresa till Italien. De kommer passa jättebra ihop med någon av de sött blusarna eller klänningen, tufft och romantiskt på samma gång:)





Idag blir det mer målning här hemma. Jag ska fortsätta med mina auktionsfynd och sambon håller på för fullt uppe i gästrummet.

Ska kika in till er alla lite senare för att se vad ni har haft för er!


Ha en riktigt härlig söndag allihopa,


Kram Jenny ♥

39 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Men gud, vad duktig din svärmor är!!! Herregud vilka söta blusar, jag dör! Säljer hon??
Ha en skön söndag. Jag jobbar, för min del.
Kram Anna

Maria i Lilla villa vita sa...

Åh, så söta kläder! Verkligen helt underbara. När man ser så många gulliga flickkläder blir jag lite avundsjuk. Visst finns det mycket fint till pojkar också, men inte riktigt som det här...
Kram Maria

Fröken Tindra sa...

Oj, så söta plagg!! Vilken klippa till svärmor! Hon är verkligen duktig. Vad roligt!
Och vilka fräcka kängor din sambo köpt till Tindra! Vad glad hon måste bli!
Ha en skön söndag du med!

rosenskära sa...

Men jösses, vad duktig hon är. Kan du fråga om man får beställa....?! Allt är ljuvligt, har Tindra fått vara med och bestämma eller har hon sytt efter eget huvud?

Bootsen är hur coola som helst, de måste väl Tindra gilla?

Kram/Lena

Maya sa...

Verkligen fina plagg svärmor sytt! Tänk om man var så duktig..:) Kängorna kommer passa perfekt till dem!

Malin sa...

WOW, vad duktig hon är!
Gud vad söta plagg och ja, de ser lite Ood Molly ut. Fantastiskt fina!


Kram

Lauras gård sa...

Men vad duktig hon är på att sy! Hon verkar vara en toppen svärmor på alla sätt och vis! Det är kul med egensydda kläder, ingen har ju lika som en själv då. Hur gammal är Tindra? Din man är ju också duktig som kan köpa kläder till henne. Min man har ingen aaaning om vilka storlekar våra barn har. Kram Stina

Sabina sa...

Ååå... vad fina kläder!!!
Hon blir supersöt i dem!
Kram S.

Signe 1 sa...

Kanonsööta kläder!:-)Hon skulle börja sälja, hihi. Min mor är oxå duktig på att sy men det har jag ABSOLUT inte ärvt efter henne;-). Ha en toppendag, KRAM.

VITA NYANSER sa...

Jättefina kläder!!! oj, vad kul att ha så fina!!! Vad duktig hon är. Det där är ju värt mer än Odd Molly, hemmasytt och så gulligt.

Här målas det oxå, idag blev det lekrumsgolvet som ska förvandlas.

Ha det bra!
Kram L-L

Maria renoverar sa...

Hej!
Kul att du ville vara med i min tävling. Lycka till!!

Men oj vilka fina kläder. Hon syr helt underbart!!! Och stövlarna fårn Italien var såå häftiga.
Kram MARIA

In my house sa...

Åååååå, så söta!!! tror du att man kan pressa in sig själv i dom =)
Jättefina!!!! längtan till sommaren blir större med såna finingar i garderoben =)

Kram josse

Hagagård sa...

Go middag!! Vilken härlig svärmor..Vad duktig hon måste vara!! Kläderna var gudomliga..
Själv håller jag på att städa ur skafferiet..
Det var ett tag sen kan man säga...Man får passa på när man har ångan uppe..
Ha en skön söndag kram:Helen

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Så fina kläder din dotter ska ha! det kommer tindra om henne :) synd att hon inte syr i vuxensize! Verkligen jätte söta! Hoppas du haft en skön helg med all auktionsfyndsmålning:)Kram!

Nylyckan sa...

Hej! De är så söta så det är inte klokt! Det känns verkligen som om de är sydda från hjärtat. Tuffa boots! Kram Åsa

alegni sa...

wow, tänk att kunna sy så där fina saker!
bootsen var också jättetuffa, jag kan tro att ni har en nöjd tjej där nu!
kram
ingela

Jessica sa...

Vilka fina kläder! Toppen att ha en så händig svärmor! Å bootsen var snygga, Tindra måste blivit överlycklig.

Gillar dina toksöta rosa plåtburkar från Green Gate - de gav mig ha-begär :)

Här har snön smält, så härligt, idag tog vi årets första fika utomhus :)

Hoppas du får en fin vecka!
Kram
Jessica

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Jenny!
Man blir alldeles mållös över blusarna och klänningen. Hur fina som helst, håller med om att det är lite Odd Molly över den första, men mer värt...Jag gillar att sy och sydde mycket till min dotter när hon var liten, nu är hon snart 16 år och vill ha lite annat...Min mormor sydde mycket till mig, hon var jätteduktig, saknar henne.
Bootsen var görcoola. Hälsa mannen att han har bra smak.
Kram Susanne

Hemmalycka sa...

Vilka underbart vackra kläder till Tindra som din svärmor har gjort. Roligt med sådant hantverk. Stövlarna var ju urläckra. Tindra måste ju bli superglad med alla dessa kläder.
Sköt om dig
Kram Kram

Anonym sa...

Åh vilka fina kläder hon har gjort till T! Kul att hon är så duktig på att sy! Vera vill ha!! Och jag med!!
Kram/Sister

♥ Fyra årstider sa...

Lyckliga dig och ingen annan har en likadan..så söta.
Kram Lotta

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka härliga kläder, förstår att du vill visa dom. Bootsen är ju urtuffa, din sambo verkar ha bra smak.

Kram Anne

Aratorps Lena sa...

Oj, vilken otrolig talang hon har! Det är ju inte många som syr längre, tyvärr. Kul med så fina kläder som ingen annan har! Bootsen kommer att passa perfekt till! Kram!

Villa Carl Larsson sa...

Verkligen söta kläder. Åh vad jag längtar till våren och sommaren när alla vårkläder börjar komma i butikerna. Soool jag längtar!

Kram Josefin

Snuttan sa...

Tack för komentaren på min blog.
Underbar blog du har

Vilka härliga kläder och bootsen till flickan så fint.
Skall titta vidare på din sida nu

Kram
Åsa

Vitt och Blått sa...

Men vilka söta toppar! Verkligen duktig på att sy - vad roligt att ha sådant som ingen annan har! :) Det är så skönt att Ivar är tillbaka! Jag har sovit gott i helgen och kan tänka på annat! Kändes bättre att åka iväg idag, jag har precis åkt sex timmar på buss och tåg. Dags att hoppa i säng - ha en bra vecka, kram E

Helena sa...

Men ojjj så söta kläder =)
Kram H

Vit som snö sa...

Vad kul att få hitta in till din fina sida.
Vilken svärmor du har!!! Jättesöta tunikor/blusar o ihop med dom bootsen blir det jättefint! Lycklig Tindra!
Ha en skön vecka!
Kram Cilla

Therese sa...

Vilka söta blusar. Verkligen jätte fina.

Du tycker jag har energi. Vad ska jag annars göra? Jag har inga barn å passa så det tar ingen energi. Min hobby är att pyssla och renovera. Då tröttnar man aldrig för man får alltid göra det man tycker är kul. Sen så är det kul att få respons på allt man gör =D. Sen så är man ju bonn-unge ;)

KRamar
Tezz

Smultronlycka sa...

Hej hej!Gud vad fina kläderna är!!Tänk om man kunde sy så där!Ha det bra!Kram Anna

Anonym sa...

Vad duktig hon är din gulliga svärmor och vilka coola boots, bra smak verkar ligga i släkten märker jag. Inte bara på din sida ;o)

Ha en bra vecka!

Kram Anna

rautaharakka sa...

Hur kan någon vara så duktigt att sy! Härliga kläder! Och tuppen är så fin den också! Vi också hade höns några år när vi flyttade hit till Sjundeå skogs, och äggen, dom var så smakliga!
Vad roligt att du hittade min blogg,
kram, Eeva

StrandviksVillan sa...

Fantastisk fina plagg, och välgjorda! Jag har förstorat bilderna för att se bättre ;)
Tidigare sydde jag ofta kläder, men inte längre, vet inte varför... Tidsbrist antagligen, men visst är det kul, särskilt att göra barnkläder.
Bootsen var ju supertuffa, passar verkligen bra till blusarna och så en nött jeanskjol till!
Ha en bra ny vecka!

Anne sa...

Men du vilka fina blusar!
Jisses vad duktig din svärmor är på att sy!

Helcoola botts var det cokså - tösen kommer bli tuffast i stan :)

Ja, visst läcker det alltid ut massa småskräp ur vedkorgarna, men inte nu längre! :)
Kram Anne

Skomakartummen sa...

Grattis Jenny! du vann lyktan hos mig. Maila mig din adress snarast möjligt så får du lyktan till helgen. Kram sari
sari@eikkala.com

Cilla sa...

Men såå underbara!!! Hellt ljuvliga..
Förstår att du blev glad :0)
Kika gärna in till mig där jag lagt ut en tävlign nyss..
Ha en bra dag..
Kramen Cilla

Hemmet Är Min Borg sa...

men vilka fina kläder ,jättesöta o kängerna är urtuffa ju
kramis

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Tack för den gulliga kommentaren på min blogg. Vad glad jag blir! :-)

Underbara kläder, sååå vackra! Blir rikigt avis, min Betty vill också ha sådana! (och jag) Även bootsen, så coola!!!

Nu har jag kollar runt på din blogg och ni verkar bo jättemysigt. Du kan få lära mej ett och annat om höns också. Vi har hönshus, men inga höns ännu och ingen kunskap heller...

Kram
/Helena

A home far away sa...

ahhh så fina kläder lyckos dig som har en svärmor som syr så bra

Kram Gunilla i Singapore