söndag 22 mars 2009

Underbar keramik..

från Gerbera beställde jag från Casual Living för ett tag sedan.

Var bara tvungen att ha det här bedårande fatet med vackra kanter i turkosblått och ett lika fint tårtfat på fot i rosa!

Blev överlycklig när jag öppnade paketet som kom på posten i fredags, de är ju bara sååå fina, eller hur?? :)

Det turkosa fatet kommer att få stå på bordet i matrummet eller i vardagsrummet. Tindra föreslog att man kunde hälla lite vatten i och ha flytande ljus. Det tycker jag var en bra idé!
Tårtfatet kommer definitivt att få vara med på alla kalas framöver:)





Hoppas ni alla haft en jättetrevlig helg!

Sköt om er,

Kram Jenny ♥

38 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan vännen.
Vilka underbara fat, gillar speciellt det rosa.
Tänk en "smarrig" marsipantårta på det.
Idag har jag varit i Horla, återkommer med auktionsfynden.

Ha det gott i veckan,och god natt,
Kram Anneli.

Fröken Tindra sa...

Vilka fina fat! Lika läckra i färgen båda två.
Tindra fyndade, sin vana trogen, på auktionen såg jag. Kul!
Ha en riktigt bra vecka!
Kram!

Maria i Lilla villa vita sa...

Dina fat är verkligen superfina. Man blir glad att titta på så härliga vårfärger!
Kram Maria

ikris sa...

Oh, de där härliga färgerna bara ökar på vårkänslorna, jättefint! :)

rosenskära sa...

Man blir så glad av de där färgerna och speciellt på keramik!

Kram/L

Lina sa...

Hej!
Ja, min lilla skål från onsdagens loppisbesök är jag jätte nöjd med! Kollegan som var med köpte en likadan fats något större förra gången vi var där..nu fanns en till mig också! : -)

Underbar keramik du beställt! Älskar pasteller! Jag fyller år i veckan och de blir inte mindre än 3 kalas! Då åker mitt tårtfat fram som jag ärvt av min farmor. De är i pressglas...

Auktionerna ni går på, vart kan man hitta info om dem??? Blev jätte sugen efter att ha sett alla fina fynd som ni gör där!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka!
Kram, Lina

Hemmalycka sa...

Åhh vilka härliga färger du har valt, är övertygad om att ni kommer att få mycket användning av dem.
Kram Åsa

Therese sa...

Oj dom var ju jätte stora också. Bra köt. =)

Signe 1 sa...

Åhh tårtfatet var ju bara så bedårande...rosa, precis i min smak:-) Ha en fin kväll, KRAM Sofia

♥ Fyra årstider sa...

Så vackra färger.
Kram Lotta

VIT och PASTELL sa...

Oh, vilket fint porslin du köpt! Jag älskar pasteller :-)

Kram Maria

Lantligt i stan sa...

Vilka ljuvliga fat du köpt! Så läckra färger! Kul att du gillade mina bokstäver!
Kram Anki

Engelska Villan sa...

Hej Jenny!
Härliga fat i våriga färger :) Det vill vi ha nu!!
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Anna

Lauras gård sa...

Jätte härliga fat! Det är alltid kul att förnya lite i köksskåpen. Kram Stina

Lotta sa...

Hej! Vilka härliga vårfärger på faten. Gillar speciellt det rosa. Har själv funderat på att beställa ifrån Casual living nu har du riktigt inspirerat mig till att göra det...
En liten fråga gick det fort att få varorna?
Ha en härlig vecka och hälsa dina fina höns.
Kram från mig Lotta!

livet på utanäs sa...

Vilka fina fat !
Såg i tidigare inlägg dina höns och tupp. Så fina de ser ut. Skulle själv vilja ha höns på gården, men vet inte om jag skulle klara det , har ingen erfarenhet av fåglar. Jag får nog ta mod till mig och försöka en vacker dag ...

Ha en bra vecka !
Kram Sussi O

sand mellan tårna sa...

Jättefint fat.... vackert som fruktfat också..... fat kan man aldrig få för många av, fina att pryda bord med vackra stenar eller sånt man plockat själv..... jag plockar ofta blommor utan stjälk som jag lägge rpå fat med ca 1 cm vatten.... det blir såååå vackert.

Kram Linda

Jannicke sa...

Hei jenny!
Takk for koselig hilsen!
Fatene du viser i dag var kjempefine!
Ikke rart du bare MÅTTE ha de :o).
Klem.

Tulipa sa...

Gerberas keramik är så fin!
Handlade av dem till butiken för första gången i vår!

Kram mariette

VITA NYANSER sa...

Vilka fina saker! Tårtfatet var helt underbart. Vad kul med så fin dukning!

Ha det bra!
Kram L-L

Anne sa...

Hej!
Vad kul att du hittade in till mig!
Gerberas keramik är UNDERBAR - jag har siktat in mig på deras ugnsfasta formar, en fyrkantig och en avlång står på min önskelista tillsammans med deras degbunke.

Fick riktigt härliga vårkänslor när jag såg dina höns ligga och lapa sol intill husknuten... jag försöker övertyga min sambo om att vi måste ha höns... vi får se hur det går :)

Blev störtförälskad i skärbrädan du hittat på auktion - jättefin!

Vårat internet fungerar ännu inte hemma - men så fort det gör det kommer jag bjuda på bilder ifrån huset och uppstartade renoveringar :)

Ha det så gott,
Kram Anne

Smultronlycka sa...

Hej hej!Vad kul att du hittade till min blogg!Vilken fin blogg du har och ett underbart hus du bor i.Vad härligt att ha höns.Hit kommer jag fler gånger :) Sköt om dig!kram från Anna

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen idag! Och tack för den trevliga stunden på caféet. Kramar från lillebror

StrandviksVillan sa...

Ljuvlig keramik!
Båda faten kan man nog använda på många olika sätt, tex ett blomsterarrangemang i oasis på tårtfatet i sommar.

Ha en bra ny vecka! För mig blir det en ganska späckad sådan, har mycket inbokat :)

alegni sa...

hon har nog öga för saker o ting, tindra!
vacker keramik o färgerna är ju bara så rätta just nu!
kram
ingela

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Så fina fat! ser cupkakes framför mig :) Jag tycker att din skärbräda är ett riktigt kap om man tittar på vart priserna på äggkopparna ligger på tradera! jag är riktigt avis:) ha en härlig vecka!! Kram!!

Mitt smultronställe sa...

Hej! Vilket underbart hus ni har!!! Känns som vi inte bor så långt ifrån varandra när man läser din blogg, jag bor lite utaför Bollebygd.

Ha en bra vecka.

Sabina sa...

Läckra pasteller, passar bra nu på våren!
Ha en skön kommande vecka!
Kram Sabina

Aratorps Lena sa...

Hej, vännen! Du har vunnit min "tävling"! Grattis! Om du mailar mig din adress, så kommer det nypor och duk på posten!
Jättefint porslin, förresten! Och om jag läste rätt, så Grattis på födelsedagen, också!
Kram

Anonym sa...

Vilka härliga saker du köpt.. Nästa gång vi kommer på besök kan vi köpa en tårta o lägga på fatet :o) Tack för igår.. Det var jättemysigt på cafeét..
Kram Karo o Vera

STENLYCKA sa...

Grattis Jenny till vinsten hos Aratorp!
Vilket vackert porslin du köpt och vilka läckra färger, förstår att du är glad åt det.
Ha en fortsatt bra turdag!!
Kramar Stenlycka

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Jenny!
Vilka fina fat du köpt. Jag älskar turkost och det rosa är inte alls dumt heller, gulligt.
Ha det så mysigt!
Kram Susanne

Gnistrande snö sa...

Wow, så läckra de är!
Jag är faktiskt lite sugen på både turkosa och rosa grejer nu, det är så fint.

Ha en härlig vecka!

Kram
Katarina

Mitt vita hem sa...

Hej
Vilka fina porslinsfat du har köpt. Helt underbara. Det var så länge sedan jag var inne på din blogg ( och alla andras också för den delen ) men vad du har hunnit med en massa inlägg. Så mysigt det låter med era auktionsbesök varannan vecka.
Kram Heidi

Flaggduken 2 sa...

Åh så sött & vårigt!
Jag är också svag för den där lite speciella turkos gröna färgen & rosa är en av mina stor favotiter. Supersöta fat!
Kram Petra

Nylyckan sa...

Hej! Fyller du år? GRATTIS så mycket ifrån mig. Keramikfaten är verkligen såå fina. Jag förstår att du är nöjd. Kram Åsa

Stjärnor & Champagne sa...

Dom är verkligen jättefina, jag gillar framförallt tårtfatet...

Kramkram Anne

Anonym sa...

Vilka underbara fat! Härliga pastelliga vårfärger! Grattis till vinsten förresten!