söndag 7 juni 2009

Ännu en lampa..

Hej på er!

Efter senaste tidens tokshoppande hade jag ju bestämt mig för att inte handla så mycket ( i alla fall inte på ett tag..;)). Har väl inte lyckats helt o hållet med det löftet kan jag erkänna..och häromdagen när jag kikade in i en av mina favoritnätbutiker, Syster Grön, rök mina sparsamhetsplaner all världens väg:)
Jag är galen i lampor o kunde givetvis inte motstå den här underbara gamla franska industrilampan i emalj!


(samtliga bilder lånade från Syster Grön)



Fast nu kommer jag sitta med två stycken fina lampor.. Köpte ju en i aluminium av Anette med bloggen Lantlif för ett tag sedan som ni kanske kommer ihåg..får väl se vad jag ska göra med den nu..Passar den här svarta bättre i köket får jag väl sälja den andra på Tradera eller nått..Det var i alla fall vad jag fick säga till Peter när jag berättade att jag beställt ännu en lampa..;)


Ytterligare en sak "slank med" i min beställning i förmiddags..det här underbara virkade överkastet! (kommer bli fint över en fåtölj eller på sängen i gästrummet).





Idag har jag haft en riktig städdag härhemma. Jag hann även med hönshuset så nu har Tuppen Blixten o gänget rent o fint inför den kommande veckan:)

Under tiden var Peter ute på en riktig långpromenad i skogarna här runt vår by (han hade med sig triangakök o åt middag ute i naturen:)). Det märktes att han inte är van att gå så långt, när han kom hem flera timmar senare gick han krökt som en gammal gubbe (typ Zebulon Macahan, hihi!). Jag vet en som kommer ha träningsvärk imorgon;)



Ha en jättebra kommande vecka alla ni som besöker mig!



Kram Jenny ♥♥

39 kommentarer:

Maria sa...

Känner igen det där med "köpstop" som inte fungerar =) Jag brukar också försöka men det går alltid åt skogen ;)
Kram på dig

homebylina sa...

Jättefina saker du beställt! Vet hur det kan vara det där med shopping...blir oftast lite mer än vad man kanske tänkt =)Då är det ju bra att det finns tradera, finns säkert många som skulle vilja köpa din lampa, inklusive jag! Ha det gott! kram Lina

Malin sa...

Kul med en cowboy i familjen, lampan är snygg, känns modern (fast den kanske är gammal? ) Kommer och bor i gästrummet ( eller i hönshuset )senare i sommar, verkar ju vara hög standard i båda. Du får börja med uthyrning till oss stadsbor som vill köra en mini-gröna-vågen på semestern.

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Shoppa är ju alldeles för roligt!!! :)
Fnissade lite av synen av Zeb, nä flåt Peter! ;)

Åh gulliga du. TACK så mycket för din kommentar och alla stöttande ord hos mej inför reportaget!!! Det verkar vara "vanligt" att man inte tycker att det duger...hm. Ska försöka sluta med det! :)

Stor KRAM till dej!
/Helena

Fröken Tindra sa...

Lampor kan man väl inte få för många av?! Även om min passion mer är lampor att ha ståendes i fönstret... =0)
Vilken vacker servis du visar i det tidigare inlägget!! Vilket fantastiskt fynd! Förstår att du/ni är nöjda med den.
Ha en bra vecka! Kram på dig!!

Radhusdrömmar sa...

Lampan var ju jätteläcker!!!
Det är ju bra med Tradera när man tröttnat på en sak, ska lägga ut lite saker snart jag också.
Ja jag ska också hålla i pengarna lite nu, semestern är ju snart här.

Hoppas att helgen varit bra!

kram Johanna

Mjuka sa...

Hej Jenny!! Vi bor På Stenhagenvägen, som så många andra :-) Kanske vi känner varandra då "fniss"
Lampan din är helt underbar
kram Malin

Signe 1 sa...

Vilken fiin lampa, me like a lot!! Och du vännen! Nåt i mitt 'undermedvetna' sa att det skulle slinka ner nån shopping i handväskan när du var i Alingsås, hihi...konstigt att jag trodde det;-). Genom sig själv känner man andra, eller hur är det man säger?*Fniss*. Stora Kramen till dig! Sofia

Anonym sa...

Läcker lampa! Ljuvlig kakelugn och otroligt att få en så vacker servis för en så billig penning. Vilket fynd!!! Kul att kunna duka vackert! Ha en skön kväll! Kram S

Mjuka sa...

Såklart!!! Va ROLIGT, TÄNK man tror att man är helt anonym i den här världen.
kramkram Malin

Vitt och Blått sa...

Fiiin lampa! Hihi, du är rolig du, skulle hålla igen ett tag o så slank det ner en lampa och en virkad pläd/överkast! :) Själv tycker jag att jag varit riktigt duktig, inte nätshoppat på flera flera månader! Var nog där vi jul senast.. Ett halvår sedan. Men jag har ju besökt trevliga små gårdsbutiker och lite andra roliga affärer istället! :) Som mina nya lexingtonkuddfodral som bara måste få följa med hem! (Ett fick vi av svärmor) Sådana som inte är intresserad av inredning skulle tro att man var tokig om man berättade att man köpt en kudde för fem hundra kronor - en.. och då är det bara fodralet man får! Men är det ett intresse så är det! :) Skönt för tuppen att ha nystädat - duktig du varit med städdag, själv har jag varit till återvinningen och kastat massor och sedan ute med långkalsonger på och skruvat mer läkt på huset. :) Ha en bra vecka - kram E

Designe sa...

Superfin lampa och så fint virkat överkast! En servis har du fyndat oxå ser jag! HÄrligt! Ha det gott! Kram :)

Färjtorp sa...

Ja de var fina lampor det där!! Och virkat är ju så hemtrevligt, sådär gammeldags.

Ha det gott
kram johanna

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilken gullig lampa och den virkade filten är så romantisk. Det är inte lätt att inte shoppa när det finns så mycket fint att köpa, eller hur? Jag känner igen det i alla fall:-)
Kram Susanne

Tulipa sa...

Hej!
Det där Syster Grön låter intressant!!
Måste nog kolla in det!

Både filten och lampan var ju jättefina!

Klart du också kan, angående att riva...det är riktigt kul! Det svåra är väl sen att få till det slutlgiltiga, givetvis beroende på vad som ska göras...
Låter ju synd att gömma så fina skatter bakom masonit...

Skrattade lite för mig själv angående din beskrivning på Zeb Macahan!
Jag tyckte han var så bra (och Luke var så snygg!), det var tider det!!

Kram Mariette

Therese sa...

Oj vilken fin lampa. Jag är också galen i lampor, hihi.

Glömde skriva i mitt inlägg att blomsprutan inte e så bra men den e vacker att titta på =D.

Hoppas du får en bra vecka.

Kramis

Birgitta sa...

Hej
Jag gillar ditt virkade överkast starkt. Jag vet hur många timmar som ligger bakom detta jobb. Lampan är inte så tokig heller. Ha det så skönt nu.
Kram Birgitta

Aratorps Lena sa...

Vilka fina grejer du hittat, ibland är det svårt att låta bli... Jag har typ köpstopp jämt... Kram /L

Kerstin sa...

Hej fina vännen!

Såklart är det helt ok att du visar vad du köpt! Jag skickar grejorna omedelbums, och hoppas att ni blir nöjda, tänk så roligt att gamle Zeb också ville ha en lampa! =)

Varma kramar!! / Kerstin

Maya sa...

Hoppas Zeb Macahan klarar sig från träningsvärken, men hans promenad var säkert härlig och så mysigt att laga middag ute i naturen!
Kul lampor! Jag gillar också lampor men handlar dock inte alla jag gillar..;) Ha en toppenvecka själv!

Lilla huset på prärien sa...

Underbar lampa! Förstår att du inte kunde motstå den, det hade jag nog inte heller kunnat motstå!

Kram Jenny

Söta Prickar sa...

Hahaaa, olet hauska lamppuneisi :) Mutta varmasti löydät käyttöä myös toiselle lampulle!
Kiitos vinkistä, tilasin myös itselleni ihanan tanskalaisen laatikon, se on niin ihana...näytän sen joku päivä. On niin mukava kun jaat vinkkejä! Se astiasto oli tosissaan löytö!
Hyvää viikkoa sinulle
Lotta

Älskade pion sa...

Hej Jenny!
Visst är det roligt att shoppa,varför måste man ha köpstopp för,inge kul. ;)Dina grejer var jättefina,pläden var jättevacker. Ha en bra vecka! Kramar Ulrika

STENLYCKA sa...

Vilka fina saker du har beställt. Köpstopp så svårt att hålla när man får se något man måste bara ha.
Ha en bra början på veckan
Kram

Helenas loggbok sa...

Vilken fin lampa! Jag letar efter något liknande att ha över vårt köksbord. Jag har fått köpa något så länge på IKEA för att barnen ska kunna se att göra sina läxor.

Du hittar alltid så fina saker, det är så kul att se! Överkastet ser ljuvligt ut. I sommar ska farmor få lära mig att virka har jag tänkt. Kanske lite överambitiöst att tro att man kan få ihop ett överkast, mnen kanske en kudde....

KRamar
Helena i Luxemburg

ååååååååå sa...

Hmm..jag är exakt likadan!! Lovar mig själv hela tiden att jag INTE ska köpa nån mer inredning förräns vi flyttat. Men nej det går inte!! =) Alltid hittar jag nåt som jag bara måååste ha medans det finns *ler* Och nästa vecka åker vi upp till avesta...där finns Åhléns och Cranberry..VET att jag kommer hitta nåt! *hihi*
Bra köp du gjorde! Lampan var skitsnygg!
Kram Verra

Wee Mary sa...

Hej!
Lampan är verkligen skitsnygg! :D

Ha en bra vecka!
/Marie

engelsson sa...

Men hörrudu..gamle Zeb Macahan råkar vara engelssons idol..så du kan skatta dig lycklig*S* Fin lampa.hade nog oxå torskat dit..överkastet var fint det med..konstigt nog hittar man mycket sånt fint handarbete på loppisar för småpengar..jag brukar stå o känna på dem o tänka på alla de timmar det tagit o tillverka det o nu säljs all denna kvinnomöda för nån tia..sorgligt

Nylyckan sa...

Hej Jenny! Snygga lampor. Svart emalj är så tufft och passar till så många olika stilar. Ha det så gott! Kram Åsa

Lotta sa...

Hejsan!
Vilken fin lampa. Vist är det roligt att köpa något nytt till hemmet. Känner igen mig där brukar också tänka nej nu ska jag inte köpa något på ett tag, men hux flux så har man köpt något i varje fall. själv måste jag bli bättre på att utmana mig själv....
Kram lotta!

Kristall & Pynt sa...

Hej Jenny!
Det var en riktigt snygg lampa och det virkade överkastet är ju så ljuvligt.
Ha det gott
Kram Sofia

Ingrid sa...

Både lampan och överkastet var så fint. Jag har också shoppat från Syster Grön, en sifon till uteköket och två stora bokstavsschabloner.

~Livet i byn

Annas Lycka sa...

Lampan är riktigt snygg.....Ha det gott,Anna

Marits vita skrin sa...

När jag har shopping galningen i mig, så brukar jag tänka på alla mina fynd som jag gjort.
Då tänker jag att dom liksom väger upp om jag shoppar liiite dyrt ibland, hihi.

Kram kram

Marits vita skrin sa...

Lampan var givetvis urläcker
(glömde skriva det)

Anonym sa...

Haha.. Ju mer du shoppar desto mindre shoppar jag.. Alltså inget alls.. Hur kan vi blivit så olika hahah ;o) Behöver ge mig ut på shoppingtur!
Kram/Sister K

Smultronlycka sa...

Hej Jenny!
Vad kul med lite fin shopping :)
Lampan är göör läcker ;)
Den kommer passa perfekt hos er!
Överkastet är superfint å!
Jag har lite shopping förbud just nu..
Fyller år snart så man kan ju hoppas att det ramlar in lite fina saker då ;)
ha en fin kväll!
Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Vilka underbara saker..här är det små shopping som gäller..fast träskorna är dyra. Fin, fina saker du har ett öga för det vackra.
Kram Lotta

Maya sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.