onsdag 10 juni 2009

Reafynd o bloggvinst!


Hej alla goa bloggvänner!


Idag var jag och Peter på Svenska Hem i Mölndal (Åbro) och åt lunch. De har en avdelning som heter Lusthuset där de säljer märken som Bruka, Spira, Himla, Cult mm. (här har jag handlat massor under årens lopp, hihi). Nu ska de sluta sälja "pynt" och istället bara ha möbler så de reade ut pyntsortimentet med 40%! (Passa på att åka dit o kika ni som bor i Göteborg/Mölndal, det fanns mycket fint kvar!)

Efter att vi ätit var jag ju bara "tvungen" att ta mig en titt, nu när det är rea..som jag sa till Peter;). Hittade såklart något som fick följa med hem, nämligen 6 st jättefina tygservetter "Corinne", från Himla och en vit liten värmeljusstake från Bruka. Alltid kul att fynda till nedsatt pris, eller hur?!







Måste oxå visa er vad jag vann hos Birgitta med den fina bloggen Utsikt från Vävstugan idag, nämligen den här vackra turkosvita ripslöparen!! Åh vad glad jag blev, tusen tack snälla Birgitta för att du drog mitt namn bland alla tävlande:)



Ikväll ska jag titta på sista avsnittet av den underbara danska serien Sommer! Ni som följer den, visst är den bra??! Lite tråkigt att den är slut,kommer ha abstinens på onsdagkvällar hädanefter..



Ha det bra allihopa och tack för alla gulliga kommentarer ni lämnar här på bloggen!



Kramis Jenny ♥♥

40 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till vinsten! Kul! Grattis också till dom jättevackra fynden du gjorde. Bor tyvärr inte i närheten av Göteborg annars hade jag nog rusat till butiken. Här vankas sista avsnittet av Sommer på tv. Vet du om det kommer fler avsnitt sen? Känns som om det är mycket oklart i serien.... Ha en skön kväll! Kram S

Helenas loggbok sa...

Hej!
Vilka fina fynd du gör hela tiden! Jag ÄLSKAR Brukas saker och även Himlas!

Här är vädret kasst och då kan man inte titta på svensk TV. I början blev man SÅ besviken när man inte kunde se det man ville, men nu har man vant sig och får lägga energi på annat!

Ha en skön kväll!
Kramis
Helena

Signe 1 sa...

Hej Jenny och Tindra!:-) Såå fina saker du shoppat Jenny - igen!;-) Bruka är ju bara så lovely när det kommer till inredning, mmmm... Och Tindra! Vad glad jag blir att du tyckte om mina bokstäver i köket, du har bra smak du tjejen:-).Jag har köpt dem i en nätbutik som heter Anskus kammare, Jenny vet vilken det är och kan visa dig *ler*! Kram på er båda! / Sofia

Malin sa...

Hej, grattis till vinsten, den var väldigt fin. Och kul med shopping, jag har inte handlat ngt annat än kattmat på två veckor tror jag = trååååkigt. Ska se till å ha en rolig helg när den väl kommer. Ha de gott dear ( JKPG är fint men vi har aldrig några fyndställen )

Tulipa sa...

hej!
Jag sitter också framför Sommer - med datorn i knät..*ler*

Grattis till vinsten!

Ja, du det är kul att handla billigt, dte gillar jag med...nedsatt pris är lockande...

Kram Mariette

(Underbara skåp hos din vän!! Tror inte den kommentaren jag gjorde om den lägenheten gick fram..)

homebylina sa...

Åh, vilka fina saker du fyndat och så gick du och vann oxå! Grattis =)Ha det gott! Kram Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Följde Sommer dom första avsnitten sen glömde jag bort det.....Underbara serveter och ljusstake vännen..Och stort grattis till dig till vinsten.

Kramis A

Älskade pion sa...

Vilka fina grejer du har fyndat,visst är det roligt när det är rea.Vad kul att du har vunnit ett sånt fint pris.Ha en fortsatt skön vecka! Kram Ulrika

DRÖMHUSET sa...

Hejsan Jenny!

Så du har varit i shoppingtagen igen *hi hi* Fina fynd du gjort, som alltid :-)

Grattis till vinsten!
Kram Sofie

Kristall & Pynt sa...

Hej Jenny!
Fina fynd du gjort, det är ju extra kul när det är rea.
Ha det gott
Kram Sofia

Färjtorp sa...

Guu vilka tjusiga tygservetter. Har själv varit ute efter nå likande.
Och grattis till vinsten =)

kram johanna

promenader på landet sa...

Åh vad fin din ljusstake är!! Kul när man hittar saker som är fina och lite annorlunda. Grattis till vinsten och ha en bra kväll! Kram Maria

VITA NYANSER sa...

Hej vännen!
Vilka fina fynd du har hittat! Kul med vinst oxå = )! Jag har precis sett sista sommer, åååhhh...den är ju bra!!! Jag vill ha mer....

Kul att du provade Pink Lemonade = ).

Ha det bra! Tack goa för allt ditt stöd!
Stor Kram L-L

Vit som snö sa...

Hej Jenny!
Grattis till vinsten! Birgitta är så duktig!
Jag tycker dina nya servetter var ljuvliga, så fint att duka med tygservetter!
Måste tacka för dina fina tips! Visst ska vi till Alingsås, helt klart. O övriga familjen vill nog göra liite annat än att shoppa;-) O det vill ju jag med, vi ska hinna massor har vi tänkt!
Kram Cilla

Birgitta sa...

Hej Jenny
Vad roligt att du blev så glad att just du vunnit hos mej. Nu hoppas jag att vinsten motsvarar dina förväntningar. Jag postar den i början av nästa vecka.
Nu hoppas jag, att jag får många besökare i fortsättningen också, för då blir det snart tävling igen. Så nu beror det på alla mina bloggvänner när det blir.
Ha det så skönt.
Kram Birgitta

Vitt o Vältummat sa...

Grattis till vinsten. Jättefin! Ja vi ha också följt Sommer och det känns lite tomt nu när det är slut. Jag förstår mig inte på Adam. Han verkar knepig...
Ha det bra
Kram/Åsa

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Vad trevligt med lunch o "lite" shopping! Extra kul när man kan fynda också...Ser jättefint ut! Min Barockkrona köpte jag i Söderköping för ett par år sedan o den älskar jag verkligen. Jag tycker att det blir en härlig kombination till min "moderna divansoffa" det är väl det mest moderna jag har i huset. fniss! Må så gott! Kramisar Therese

Hemmalycka sa...

Fina inköp och vinst. Jag och maken älskar oxå Sommer, den är ju superbra. Hann inte se ikväll men vi spelade in så jag får se den imorgon. Vi kommer oxå sakna den serien, hoppas de gör fler avsnitt.
Kram Åsa

Kerstin sa...

Hej kompis!

Grattis till vinsten!! De är ju underbara de där mattorna...skulle vilja ha massor överallt! Såg på Plantagen att de hade plastmattor i diverse underbara färger, men de kostade 99:- styck...tror inte det är någon idé, de är nog bara trasor efter ett kort tag...

Härliga fynd oxå! Rea är ju "nästan gratis" som jag brukar säga till min fina Daniel =)

KRAM!!
/ Kerstin

Lotta sa...

Hej!
Visst är det roligt när man gör något fynd ibland. Dina var kanon fina.

grattis till vinsten också jättefin löpare.
Kram till dig Lotta!

alegni sa...

så vackra servetterna är!
grattis till den fina vinsten!
jag har inte sett på sommer, men jag kommer att få abstinens nu när e.r. slutar (sista avsnittet visas idag) o när grey's anatomy tog paus :/
ha det gott, vännen!
kram
ingela

Designe sa...

Vilka fina textilfynd du gjort!..och den lilla värmeljusstaken var supersöt! Ha en bra dag! Kram :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till vinsten! Och fina rea-fynd, så vackert och duka med dom servetterna.
Kram till dig
AnnaMaria

Lauras gård sa...

Jag såg att du vann den fina löparen, turgumma *hi hi*. Den kommer säkert bli jätte fin i köket. Vilka fina servetter du fyndade! Det är kul att duka med tygservetter, det ser lite lyxigt ut. Jag brukar gå på Linum och Himlas lagerutförsäljning som de har 2 ggr/ år här i Uppsala. Det brukar vara tjockt med folk... Kram Stina

Flaggduken 2 sa...

Så mycket fint du fyndat, det är alltid som bäst då!
Kram Petra

STENLYCKA sa...

Vilka vackra fynd du gjorde. Servetterna var jätte vackra.
Jag såg också sista avsnittet av Sommer igår kväll.Tycker den har varit jätte bra Danska serier är ofta väldigt bra.
Ha det så bra!
Kram

i Emmas vita hem sa...

Hej Jenny :) Tack tusen tack, så gulligt av dig, jag blev så glad när jag läste din kommentar hos mig! Du skriver också väldigt bra och det är alltid mysigt att kika in hos dig! Jag vill också hitta så fina fynd, jättefina och somriga servetter! Och grattis till den fina vinsten också! Hoppas att du får en mysig helg! Mångga kramar Emma

ingmarijacobsen@live.se sa...

Håller med dig.Vad ska man göra på onsdagskvällarna kl 21.00 i fortsättningen?
Men vem vet,kanske kommer fortsättning på Matador?(Dansk serie helt suvrän)

Kram!

Marie sa...

Hej Jenny!
Klart man måste kika lite när det är rea, hihi. Fina saker du fyndade och grattis till den fina vinsten!

Ha en trevlig helg!
Kramar Marie

Ingrid sa...

Vilka fina tygservetter, jag älskar Himla.

~Livet i byn

Snuttan sa...

Vilken underbar tur du har.
Fin blogg
Kram
Åsa

Radhusdrömmar sa...

Vilka fina servetter och den ljuslyktan såg jag häromdagen. Kul med REA :-)

Tack för dina ord hos mig! Ja det är lite jobbigt just nu, men jag ska kämpa på. Jag uppdaterade mitt CV idag.

Kram Johanna

Butik Östergården sa...

Hej Jenny!
Vad fint du fyndat!
Gillade också Sommer synd att den är slut nu.
Jag hade premiär i helgen i butiken. Det blev jätte lyckat med massor av folk. Så jag känner mig så nöjd. Har packat upp varor hela dagen idag. Vet snart inte var jag skall ställa allt.
Nu önskar jag vi får lite värme så man får lust att jobba i trädgården också.
Önskar dig en fin vecka!
Varma kramar från Helen

Villa Carl Larsson sa...

Stort grattis till vinsten. Hon gör ju så fina dukar! Lyckliga du som vann en :) Och vilka fina servetter från Himla.

Trevlig helg. Kram Josefin

Unknown sa...

Så fina fynd du gjort!
Söt liten värmeljushållare
och rislöparen är väldigt fin,
Grattis till vinsten!

Sommer började jag med att titta på,synd att
jag missade avsnitten från början..tyckte den
var bra!

Så fin blogg du har här med,
Kram Maria

Anonym sa...

Svenska Hem ligger ju inte långt ifrån mig, kanske borde ta en sväng dit inom kort. Vilken tur du har i alla tävlingar, vinner massa fint hela tiden känns det som (bara lite avis he, he...)

Kram Anna

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Tjenare! och grattis till vinsten. :)

Åh vad jag gillade värmeljusstaken från Bruka, jättefin. Ja servetterna var fina de med.

Du -Ha en skön fredag! :)
KRAM
/Helena

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej igen!
Glömde ju säga att du hade kunnat få ta Vince Neil, bara jag fick Tommy Lee! ;) Wiiiiii
hahaha

KRAM

Lina sa...

Hej!
Grattis till den fina vinsten!!! Du är en liten turgumma du ;-)

Aha, utförsäljning...de kanske man ska ta och kika på! Alltid nåt man kan behöva!

Vr på loppisen i onsdags, kom hem tomhänt...får se om jag kan hänga på låset när de öppnar på lördag...

Må så gott, trevlig helg! Kramar, Lina

Vita drömmar och choklad sa...

Tur att man inte bor i närheten. =) Då hade man varit fattig vid det här laget.. Tack för att du deltog i min tävling. Ha en trevlig kväll.
Kram Camilla