tisdag 5 oktober 2010

Tisdagstemat:Höstdekoration!

God morgon!

Tisdagstemat hos Inspirationsfabriken är den här veckan höstdekoration.

Jag har höstpyntat lite på farstukvisten och i mitt lilla växthus:)

Min mamma B har gjort den fina välkomstskylten av en gammal tegelpanna:)



Ingen höst utan ljung i krukorna:)


Mitt lilla växthus har fått flytta upp på altanen.


På kvällarna är det fint att tända ljus i lyktor inne i växthuset:)

Julrosor är så fina tycker jag!




Ha en trevlig tisdag o tack för att ni kikar in här hos mig!


Kraam Jenny





48 kommentarer:

Nina sa...

Oj, vad fint du har höstpyntat!

Mjuka sa...

Superfint hos dig Jenny!!
Har inte hunnit till bomullsfabriken är, men det kommer:-)
Kram Malin

Camilla sa...

God morgon vännen!

Så fint du har fått till det på trappen - ser så mysigt och höstigt ut. Visst är det vackert med tända ljus ute och jag älskar också julrosor...

Måste ta mej till Bomullsfabriken som du skrev om - verkar vara ett toppenställe :)

Önskar dej en skön tisdag - kram kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då har hösten kommit till Kråkered, så fint du pyntat i farstun. Jättefint med ditt växthus, och mycket fint har du på och under bänken också. Tegelpannan din mamma målat är jättefin.
Varm kram
AnnaMaria

Signe 1 sa...

åhh vad fint du har höstpyntat och dekorerat!:-)växthuset är to die for!! måste oxå börja piffa lite ute känner jag, hihi...

ha en underbar dag!!

största kramen s.

Susanne sa...

Så härligt,,& mysigt..kram till dagen Susanne

Nilla sa...

Vad mycket fint du fixat.
Härligt med ljuslyktor ute.

Ha de bäst !!
Nilla

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt med det lilla växthuset. Även en fin annorlunda sk blomlåda med tre lerkrukor. Har jag inte sett förut. Sån skulle passa hemma hos mig med, jag är lite emot blomlådor.

Kram

Malin - I min trädgård sa...

Ditt lilla växthus ger verkligen en härlig känsla! Verkligen fint. Och jag håller med - julrosor är så vackra. Har fått en delad planta av svärfar och svärmor, men den har itne riktigt tasgit sig. Jag hoppas opå bättre lycka nästa år.

Ha det bra!

Kram M

Hemmalycka sa...

Åhhh vad höstfint du har gjort Jenny.
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Åsa

Lantliga drömmar sa...

Superfina bilder jag fick massor av inspiration. Nilla

Anneli sa...

Hejsan.

Härligt höstfint du gjort!

Växthuset skulle jag inte tacka nej till, förstår att det blir mycket mysigt att tända ljus där i under mörka kvällar!

Själv har jag inte hunnit pynta så mycket ännu, lägger allt krut på vår lilla butik just nu...

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

Unknown sa...

Så himla fint ni gjort ute. Ljusen inne i ditt otroligt vackra zinkväxthus slår allt. Vet inte om du visat det tidigare på bloggen men i höstskrud är det helt outstanding.

Den här veckan blir mina dörrar klara och sen ska jag göra lite fint framför dörren också, det är så härligt med lite ljus som lyser upp.

Dessutom gillar jag att ljusen brinner så sakta så de räcker så länge.

Hoppas du får mycket höst sol på dig!

Kramar

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har höstpyntat! Snyggt växthus du har.
Kram Kicki

Skogslyckan sa...

Så fint du gjort! Julrosor är så ljuvliga, men jag skall vänta med dem till lite längre fram emot jul. Så fint och välkomnande det blir när du tänder ljus i det lilla växthuset.
Kram Pia

alegni sa...

vad fint du pyntat, jenny! det enda jag har framme i höst är en liten zinkbalja och en korg med ljung. ditt växthus är alldeles underbart!
kram
ingela

Vintage House sa...

Hej
Så fint du har fått till det och gillar växthuset med de tända ljusen:)
ha en skön tisdag
kram
sandra

Älskade pion sa...

Så fint du har "höstat" hemma.;)ha en riktigt bra Tisdag vännen. Kram Ulrika

Felix sa...

Så fint du har höstpyntat! Vad mysigt med det lilla växthuset! Här är det också höstpyntat på förstukvisten. :-)

Hösthälsnigar
Elisabet

himlaverket sa...

Blev ju så helt förälskad i det lilla växthuset...
så fint.
Övriga bilder åxå så fina...
Kram

Unknown sa...

Så fantastiskt fint du gjort! Det lilla växthuset är ju som en liten dröm:)
Ha det gott,
Charlotta

Villa Vinkelhaken sa...

Hej Jenny!

Vad fint du har gjort det!
Gillade zink-lyktan på trappen! =)

Ha en skön tisdag!
Kram Jenny

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!
Så fint du har höstpysslat. Verkligen passande bilder!!!!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Ina sa...

Vackert höstpyntat! Och man ser ju var ifrån du fått din pysselgen! Både du och din mamma är ju jätteduktiga!

Tack för att du delar med dig!
(kikar ofta in här på din blogg, men är dålig på att kommentera, ska bättra mig!)

/Ina

StinasLoppis m.m sa...

Hej fina Jenny , åh vad gulligt det lilla växthuset var supermysigt med tända ljus i , Vackert du har höstpyntat Kramen //STINA

Designe sa...

Åh va fint du har gjort! Så charmigt växthus! Ha en fin vecka! Kram :)

Louise sa...

Mysigt med ditt höstfina!!

Around the world with Alice sa...

Hej Jenny!

Vad mysigt det ser ut! Växthuset är jättegulligt tycker jag ;). Jag skulle vilja ha ett sådant på min ballkong!

Kramar från Mig <3

Vitt och Blått sa...

Vad mysigt det ser ut! Verkligen välkomnande! :) Gillar ditt växthus så mycket! Har kollat på den Waltherlyktan som du har på trappan, den är SÅ fin! Ha en skön kväll! Kram Ewa

Önskedrömmar i hvitt sa...

Åh, så mysigt och välkomnande du har fått till det!
Nu måste jag ta mig i kragen och åka och köpa höstblommor till krukorna!
Kram Maria

promenader på landet sa...

Hej bästa Jenny! Så jättefint du har gjort och vilken fin tegelpanna din mamma har fixat! Må så gott kram från Maria

StrandviksVillan sa...

Oooh vilket fint växthus!!
Ett sånt skulle man inte tacka nej till ;)

Ha en skön kväll!

Lantmusen sa...

Vad höstfint du har hemma! Bra idé att ha tända ljus i växthuset!

Amanda Sverre sa...

Vad mysigt du har gjort Jenny!

Kram Amanda

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

God afton! Åh så mysigt och fint du gjort Jenny! Jag tänkte själv höstpynta lite nu till helgen, vill oxå ha sådana minipumpor:)

Kraam Izabell

millandante sa...

Så fint växthus!!! Kan bara ana hur fint det ser ut när mörkret kommer och du tänder där inne!
Julrosen är så fin... så enkel och vacker, har själv aldrig ägt någon... men snart kanske..!

Kram du goa!:)

mostermia sa...

Vilket fint växthus!!! Jag älskar också zink.
Mysigt att tända många ljus nu när mörkret kommer på kvällen.

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho raring....Vad höstfint du har. Suck här är det ingen idé eftersom vi skall ut. Lovar, det kommer flera bilder så ni kommer att kräkas på mig:) hihi...Hoppas att allt är bra/ Stor kram A

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så höstfint du har gjort.
Ha en bra onsdag!
Kram Anette

Sirpa sa...

Mycket fint, höstfint!
Har en trevlig onsdag!
Kram Sirpa
Ps Jga har en liten uttlottning hos mig!

Mia sa...

Hej Jenny

så fint du höstpyntat. Det lilla växthuset är så fint önskar mig också ett.

Vilken trevlig välkommen skylt din mamma gjort kanske skulle ta och leta upp en och skriva på.

Ha det bra
kram Mia

Lotta sa...

Hej Jenny!
Du har verkligen lyckats hösta till det mysigt, där ligger jag efter fast jag inhandlade lite ljung i går.
Ditt lilla växthus helt bedårande.

Ha en bra vecka så hörs vi snart igen "Blink" för det var ett tag sedan Kram Lotta.

ååååååååå sa...

Hej Vännen!!
Sååå fint du har gjort!!! =)
Gillar ljushuset!

Kram Verra

Villa Vinkelhaken sa...

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN! =)

Ha en bra dag och passa på att unna dig nåt nu när det är Jenny-dagen!

Kram Jenny

Anonym sa...

Vilken härlig höstdekoration.
Kram
Helena

Gottegrisen sa...

Vilket kanonfint växthus!

Nanna sa...

*hoppar o studsar o säger så vill jag oxå ha det!!* hhahaha! Jisses vad fint du har det på din veranda!!!