torsdag 16 juni 2011

80-tals nostalgi big time!

Hej på er!

I mitten av 80-talet var en av mina favoritserier på tv "Lace" ! (ni som oxå är födda på 70-talet eller tidigare minns den säkert:))  Jag kunde se den hur många gånger som helst (med hyrd moviebox i mitt flickrum:)).

Nu har jag köpt den på dvd och det lär bli en nostalgitripp att se den igen,vilket jag tänker jag göra någon regnig dag nu i sommar:)
Vem minns inte den klassiska repliken: which one of your bitches is my mother? Frågan är om jag kommer tycka den är lika bra nu när jag är 39 som när jag var fjorton??*fniss*


bilderna lånade från cdon.com


Till helgen visar jag er jugendskänken som snart är färdigmålad ( bara en strykning färg kvar på överdelen nu)!

Ha en trevlig fredag!

Kraam Jenny

28 kommentarer:

Helenas Hem sa...

YES!!! Jag hade ju helt glömt den ju.
Älskade den! Tjejen (minns inte namnet) ville jag se ut som när jag blev stor. Tyckte hon var så vacker. Hahaha
KUL!

Ha det så bra!
KRAM

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Jag kommer inte ihåg att jag just har sett just den men vilken härlig nostalgitripp!:D Kommer du i håg Tracy´s Hämnd?? Hihi den var min favorit:)

Kram du fina!

Anneli sa...

Hejsan.

Den serien måsta jag ha missat!
Kan inte minnas att jag sett den..... men så är jag ju äldre också.

Ska bli kul att se din skänk.

Kram Anneli.

Unknown sa...

Kul med en liten nostalgitripp. Jag kan inte komma ihåg just den filmen men däremot det där med moviebox. Hos oss fick man paketpris med box och tre filmer så det nappade syrran och jag på varje helg vi fick månadspeng.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Nyanser av vitt sa...

Myspys med nostalgi vännen. Ha en fin fredag
kram Agneta

Mie fra Mies Mirakler sa...

åååh! så herlig! jeg bare *elsket* den serien :) nå fikk jeg også lyst til å kjøpe den på dvd. :D *♥*

Anette Ryan sa...

Jag läste boken först. Köpte den på bokrean. Filmen såg jag långt senare och var inte allt för impad av den, som jag var av boken.
Ha en trevlig filmkväll. Vad blir det till? Popcorn?
Anette :-)

Villa Carl Larsson sa...

Haha så spännande! Ibland är det tyvärr så att man ställer sig frågan "hur i hela friden kunde jag tycka detta var bra?" Men jag hoppas du får dig en riktig nostalgitripp. Kanske t.o.m ikväll. Här regnar det.. kanske hos dig med?

Känner inte till den där.. jag som är född på 80-talet :)

Trevlig helg. Kram Josefin

alegni sa...

oj, finns det faktiskt nåt jag missat på tv, för den där har jag inte ens hört talas om! eller så är jag så pass dement att jag lyckats glömma den...
trevliga stunder framför tv:n önskar jag hur som helst, och skön helg!
kram
ingela

Unknown sa...

Hoppas du får en riktigt skön mysstund i soffan. Jag minns inte den serien alls.
Kram Maria

Puumuli sa...

Den hade jag helt enkelt glömt bort! Så kul att man nuförtiden hittar allt möjligt i DVD-hyllan...

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Undrar om jag sett den, känner igen några av skådespelarna. Men det är ju några år sen. Perfekt och titta på när det regnar och du är ledig.
Trevlig helg och kram
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Åååå hoppas du får en riktig nostalgitripp!!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Den där Victoria sa...

Åhh, Lace, ja det är en riktig nostalgitripp det. Älskade också den serien.

Älskade pion sa...

Åhhhh,vilken nostalgitripp.;)Den var ju skitbra....då iallafall;)Ha en fin dag vännen.Kram Ulrika

Ett Vitare Hem sa...

Visst minns man ;o)
Ha en riktigt härlig helg Vännen!
Kram/Lena

mammaxtre sa...

Denna serie hade jag glömt bort, det blev jag påmind om just nu :-)

Ha det fint

Snäckskalsdalen. sa...

Den har jag tyvärr helt missat.....ska titta om jag hittar lite snuttar på internet eller youtube eller så! Hoppas du får många njutningsfyllda stunder när du tittar!
Agnetakram

Caroline sa...

Hej!
Härligt med nostalgitripp. Risken är väl att man dock inte tycker att filmen är SÅ bra idag ;-)
Ha en trevlig helg!
kram

Designe sa...

Kommer ihåg den nu när jag blir påmind men minns inte så mkt av vad den handlade om! En favvis för mig bak i tiden är "Nord och syd"! Ha en fin helg! Kram

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jag som är 80-talist har såklart missat denna serie, undrar jag om mannen min som faktiskt är precis lika gammal som du minns....

Får nog ta och fråga, men om jag känner honom rätt så har han säkert inte en susning ;)

Trevlig helg!
Kram kram

Unknown sa...

Haha Jenny, den där såg jag också men jag är ju lite äldre än du så jag kan inte komma ihåg att den berörde mig så väldigt.

Tråkigt med växthuset men å andra sidan skulle du väl ha ett större som du kunde ha delvis som orangeri. *ler*

Min dröm har alltid varit ett växthus och nu har jag bestämt att innan jag fyller 50 år så ska jag banne mig ha ett, jag har massor med fönster i uthuset och idéer finns i huvudet. Det enda jag inte har är den fysiska kraften eller pengarna att leja någon annan att gräva, etc.

Här står regnet som spön i backen, nu spelar inte det mig någon stor roll då jag har massor att göra inomhus men det är ju tråkigt för Esmeralda att hon inte kan vara ute och leka och bada.

Hoppas ni har det bättre väder hos er och att ni får en mysig helg!

Stora kramar från GammelboBönan

Farmor Inaas Hus sa...

Hej Jenny!
Såg den för ett tag sedan när den gick på TV, minns inte vilken kanal det var. Såg den givetvis när den gick på 1980/90 talet.
Ja då får du en nostalgitripp.
Ha en trevlig helg...
Kram Inaa

Susanne sa...

Hej Jenny!
Också en av mina favoriter fast jag hade glömt bort den ;)) Den ska jag leta efter!
Ha en skön helg
kram susanne

StrandviksVillan sa...

Den där serien kommer jag bra ihåg - trots att jag nog egentligen var för ung att se den ;P Eller så kanske jag såg den i nån repris. Men visst var det spännande och jag minns också den där repliken, hihi!

Trevlig helg!
kramar, Ann-Christine

enannanhelena sa...

Ha, ha den dräpande repliken glömmer man inte! (nästan lika klassisk som: "Nobody puts Baby in a corner":) Så klart kommer jag ihåg Lace. Phoebe Cates är dessutom en av mannens gamla favoriter. Hon spelade ju också i de oförglömliga "Gremlins"-filmerna! Och så är hon ju gift med en av mina favoritskådisar, Kevin Kline, på riktigt alltså. :)

Hm, när jag var ungefär fjorton, såg jag "Amadeus" på bio, filmen om den flamsige, tramsige, Mozart. Jag blev, bokstavligen, förtrollad. Av den lekfulla musiken! Trollflöjtenförtrollad, kanske?! :)
I alla fall, jag har aldrig vågat se om den, trots att jag fick filmen i present för många år sedan.

Så lycka till med, återtitten och trevlig helg!
:)
/helena

ååååååååå sa...

Den minns jag inte... :0)
Min favorit från den tiden var "Tracys Hämnd". Den skulle jag faktiskt kunna tänka mig att köpa på box..*ler*

Ha de bra!
Kram Verra

Fröken Tindra sa...

Kommer faktiskt inte ihåg den alls... Så kanske såg jag den inte? Men känner ändå igen namnet så väl. Hmm...
Du kommer säkert få en trevlig stund i soffan!
Ha det så gott i helgen!
Kraaam!