söndag 5 juni 2011

Ektorp!

Hej på er i värmen!

Gulliga Josefin med bloggen Villa Carl Larsson (kika gärna in till henne om ni inte redan gjort det, hon och hennes sambo bygger ett ljuvligt hus och ska dessutom bli föräldrar vilken dag som helst :)) bad mig visa våra Ektorp soffor från IKEA som vi har i vardagsrummet. Javisst Vännen, här är de:

(Ni får stå ut med att väggarna ser lite kala ut.. Har inte bestämt mig för vad jag vill sätta upp där än..och då har det snart gått ett halvår sedan vi tapetserade;))

Med två katter i huset är det kanske inte så praktiskt med VITA soffor, tur att jag gillar att dammsuga och att klädseln är tvättbar!;) Kuddarna från Soul of Himla och kvilten från House Doctor har jag köpt av Julia/Julias vita drömmar, (min stora inspirationskälla som ni kanske märker;))
Bordet är ett fynd från Tradera. Det funderade vi först på om vi skulle måla men det är finast som det är kom vi fram till (och så bryter det av mot de vita sofforna) :)
I tvåsitssoffan ligger  en likadan kvilt från House Doctor, köpt av Mia/Ellis Corner. Den har Gösta och Elvira lagt beslag på:)

Nu ska jag gå ut i vårt förråd (där det är svalt och skönt) och fortsätta måla jugendskänken (överdelen). Peter och Tindra ska åka upp till sjön och bada (det hoppar jag över badkruka som jag är:))!
 Kikar in till er andra ikväll!

Ha det bra!

Kraam Jenny

32 kommentarer:

Anttoska sa...

Det ser så himla fräscht ut med vitt. Tyvvärr kan jag inte ens tänka mig vita soffor med både hund och fyra katter här på lantgården.

Kram Jutta

PS: Hoppas vi ses i juli?!

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! känner igen det där med att sätta upp något på väggen.. Man måste få fundera och känna efter..
Ha det gott i värmen !
Kraam
Sanne

Tina sa...

Ektorp är inte dumma, har själv dem och de går att tvätta hur många gånger som helst.
Jag gillar det bruna mer och mer nu, hur ska detta sluta. Har tom funderat på att ta fram furuskänken igen..

Kram till dig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Svärmor och svärfar har precis köpt samma soffor, så jättefina. Har blivit riktiga klassiker, skulle gärna slänga ut vår skruttsoffa och ha såna fina vita fräscha.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hei!
Ektorp er min favoritt også! Vi har blå-hvit stripete, og jeg håper de med tiden får den i lyseblå.

Jeg har problemer med å logge med på for tiden, når jeg skal legge inn kommentar, så dessverre blir den anonym. Men min blogg er:
Cathrines Kreative Hjørne

Klem Cathrine :-)

Susanne sa...

Hej Jenny!
Har inte Eketorp själv men vet att de är sköna ;)) Jättefint hos dig...alltid svårt att hänga upp saker när man renoverat ;)) Förstår att Gösta och Elvira trivs med att ligga där...Preben har tagit min nya korgstol i besittning ;))
kram från oss
susanne

Hem och Lycka sa...

Så snyggt! Är i valet om vad vi ska köpa för soffor i höst, vår är utsliten.

Kram Mia

Syssis små funderingar sa...

Ljust och fräscht, mysigt:)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så deilige de sofaene ser ut. Min drømmesofa er også Ektorp, neste gang jeg skal kjøpe sofa blir det nok den :) *♥*

Millygarden sa...

Härligt rum ni har luftigt och fint och sånna där fina himla kuddar. Sånna är jag sugen på.

Om du inte redan är med kika i hos mig och delta i min utlottning.

Kram Marina

Unknown sa...

Hej Jenny!
Så fint ni har. Önskar jag hade några ektorpsoffor jag med men är så rädd att katten ska kloa sönder dom precis som han gjort med de soffor vi har.
Även jag har börjat tveka till att måla allt vitt, går väl lite i perioder.
Ha en fortsatt skön helg, kram Ing-Britt

Helena/Hemma hos oss sa...

Verkligen ljust och fräscht :) Känner igen mig också angående det där med vad man ska sätta upp, och vart liksom. Man får helt enkelt ta den tid man behöver!
Julia är förresten min "idol", hon har det så fint och mysigt hemma hos sig :)
Kram Helena

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Det är så snyggt med vitt! Och sådana fina Ektorpssoffor ska jag också ha (kanske nästa år..)Är det Torskabotten de badar i?

Kraam Izabell

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilket fint rum du har!! Så snygtgt med de vita sofforna och det bruna bordet till!! Jag har också en "Ekis" som jag trivs så bra med!! Mari.

Lantligt i smultronbacken sa...

Vi har också en massa Ektorpare här hemma och de är sååå häriga och fina. Vita är våra med och tre katter har vi som gillar sofforna lika mycket som oss. Men det är som du säger, tur de går att tvätta.

Kram Teres

Susanne sa...

Underbara soffor,en dröm att en dag få köpa hörn soffan...Ops inte visste jag att man redan kunde se min nya blogg...då får jag ta o fixa till den :)
Hur såg du den? Kram

Norregård sa...

Hej Vännen!
Ektorp är så sköna:)) Vi har hörnsoffan...
Vit klädsel med hund & katt håller på att göra mig tokig...:)) Men känns så somrigt & fräscht!

Kram Malin

Villa Carl Larsson sa...

Nuuuu förstår jag ju varför så många kikat in till mig just idag då du länkat så fint till mig. Jag funderade vart alla besökare kom ifrån och inte berodde det på min tävling som jag först trodde. Tusen tack gulliga rara du för de fina orden om mig och min blogg.

Och tusen tack för att du visar Ektorp sofforna. Nu vet jag precis vad jag vill ha för soffgrupp i vårt blivande vardagsrum. De är toppen fina! :) Vi har inte lika stort vardagsrum, men en 3-sits och en, kanske två fåtöljer.

Stor kram från Josefin

Villa Carl Larsson sa...

..ryms skulle jag skriva på slutet hehe. Kram igen

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Hej Jenny,
Vilket fint bord :)

Kram från Australien♥

gamla skolan sa...

Hej Jenny ! Vi har samma soffor . Dom är både sköna och fina tycker jag . Jättefint soffbord !
Önskar dig en riktigt skön söndag !
Kramar // Susanne ♥

Vintage sa...

Populära soffor! Jättefina till bra pris...ha en fin dag Kram susanne

Therese sa...

Jätte fint! Jag hade gärna sett mer av bordet med tavloran på... Å du, hälsa Gösta å gratta honom på hans namnsdag ;-) KRAM

STENLYCKA sa...

Ja, visst är det bra möbler som IKEA har,vi har en soffa ,fåtölj och fotpall i vårat TV-rum och jag tycker de är jätte bekväma, somnar lätt i soffan framför TV.....men det kanske inte beror på soffan utan på dåliga program på TV.
Önskar dig en fin nationaldag!
Kram Raina

Susanne sa...

PS`´ Musiken är från Twilight filmerna...
45 år snart och helt fast i dessa vackra tonårsfilmerna..Suck!! ;)
Kram,

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag skulle gärna ha vita soffor! Det är jättefint! Men eftersomm jag är en slaskmaja av värsta slag så skulle det bli mycket tvättande av klädseln.
Det var fint med bordet som bryter av!

Lisa sa...

Så fint du har. Det är Ektorp hos oss också. Dom är så fina och sköna. Bäst av allt är ju att dom är tvättbara också. Ha de så gott...

Kram Lisa

Bella sa...

Så fint ni har det i ert vardagsrum, jag gillar skarpt Ektorpssofforna, vi har dem här hemma också och visst det är inte alltid jättepraktiskt med vitt, men det går ju att tvätta :)

Hoppas du får en skön avslutning på nationaldagen

Kramar Bella

Farfars stuga sa...

Här är det också Ektorp som står i vardagsrummet, tyvärr kanns den lite för liten för oss så jag skulle vilja ha en ännu större.

Ni har det så fint!!

Har tagit en semesterdag imorgon å kanske förkylningen ät bättre så det kan bli lite målning här också.

Kram Cia

Anonym sa...

Hej hopp i det vackra vädret.
Så spännande att se vad du målar.
Fnissade när jag såg de två katterna balanserandes på ert staket, sååå söta!
Kram Marith

Jenny sa...

Fiiiiint! Vi har en Ektorp hörnsoffa. Apropå kalt, det är över ett år sedan jag målade mina väggar vita och har inte fått upp något än över soffan, det är verkligen en tråkig vägg. Nu har jag bestämt mig för tavellister där så jag kan byta ut tavlor och sånt när jag känner för det. Återstår bara att införskaffa dem!

/Jenny

Anette Ryan sa...

Jag gillar dessa soffor från IKEA. Funderar lite på om jag skulle våga mig på vitt också, i mitt nya hus. Vi kommer få ett "vardagsrum" till så de möbler vi har räcker inte till. Men med två små trollungar som aldrig sitter still och använder det mesta till att hoppa på, till, ifrån och ja ..jag vet inte allt så får det kanske vänta några år. Undrar om de görs i kamoflagebeige?
Tjingeling Anette