torsdag 3 oktober 2013

"Morfars stol"

Hej hopp!

Hoppas allt är bra med er.

 Idag har jag kört veckans andra fastedag (enligt "5:2"), funkar bra men jag ser fram emot morgondagens frukostmacka;)

Lite bilder på en av mina favoritmöbler härhemma, nämligen "Morfars stol" som vi kallar den (arvegods efter min morfar K). Den står framför kakelugnen och Peter sitter gärna i den och avnjuter en whiskey framför elden:)

 
På stolen har jag fina presenter från Serbien, en handstickad väst och tofflor. Tycker de funkar även som "inredningsdetaljer" när de inte används:)
 
 
 





Ha en trevlig fredag!

Kraam Jenny♥♥


9 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Hej, vännen!
Fastedag - jag har bara kommit till tanken än men skulle verkligen behöva komma till skott!
Fin morfarsstol men jag tycker du ska ha en till, det är inte bara Peter som ska sitta framför kakelungen och njuta. Fin väst och fina tofflor, snyggt som inredning också som du säger.
Ha en fin helg!
Kramar Eva

Hanna sa...

fin stol
Ha en bra helg!
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sitta där och filosofera med en whiskey en fredagkväll och elden sprakar kan inte vara helt fel, skulle vara rött i mitt glas, annars var det toppen. Vacker väst.
Jag kör också 5:2, mår jättebra.
Kramar och ha en fin helg
AnnaMaria

alegni sa...

En sådan stol skulle jag också vilja ha!
Ser du några resultat av 5:2:andet?
Kram och skön helg!

Rosa i huset i vitt sa...

Fin stol..
ha en trevlig helg
kram Rosa

Smultronlycka sa...

Hej vännen!

Så kul att du varit inne hos mig :)
Ja nu ska jag försöka blogga lite igen :)

Hoppas allt är bra med dig och att du haft en härlig sommar!

Vilken charmig stol och vad kul att den är ett minne från din morfar!
Söta presenter du fått :)

Ta hand om dig!
Kram Anna

Felix sa...

Visst är det extra roligt med ärvda saker som har en historia för en själv. En fin stol att sitta i där framför brasan.

Hösthälsningar
Elisabet

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperJennyPenny
men varför ska du fasta? du e ju redan superfin i kroppen,,.....
underbar stol.....
å missa nu inte....

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Meta sa...

Så fin stol borde du ju också sitta i hoppas ni turas om!!
Härligt med en varm väst nu när kylan börjar krypa in till oss.
Ha en fin söndag i stolen.
Kram Meta