söndag 2 februari 2014

Lite hallbilder..

Hej Hopp!

Ett litet livstecken från mig:)

Det har varit mycket på jobbet och i vardagen de senaste veckorna så jag har inte haft någon energi över till att blogga..men så blir det ju ibland..

Tänkte i alla fall visa er lite bilder från vår hall där det sakta men säkert går framåt. Idag satte Peter upp golvlister och foder runt fönstren (han fixar snickarbiten och jag målar;)), vilken skillnad det blev! Nu börjar man kunna se slutet på detta renoveringsprojekt även om det finns en del kvar att göra (bl a så ska trappan och golvet målas) :)

 
 
 
 
En liten "sneak peek" på det ännu omålade staketet i sekelskiftesstil som är tillverkat av ett lokalt snickeri här i kommunen (som även gjort alla foder och lister). Visst är det fint! :)
 
 
 
Två som inte behöver vare sig snickra eller måla är gottegrisarna Gösta och Elvira..Jag kunde inte låta bli att ta en bild på dem när de låg o värmde sig framför kakelugnen tillsammans nu ikväll:)
 

Ha en trevlig kommande vecka och tack för att ni kikar in hos mig!

Kraam Jenny♥♥

25 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Vilken otrolig skillnad det blir med foder och lister på plats. Det blir så färdigt. Så kände i alla fall jag när golvlisterna i vardagsrummet äntligen kom på plats. Det nya räcket hos er ser superfint ut.

Kram, Karin

Lena sa...

Vilken vacker hall och katterna är bara så söta!
Lena

Jenny sa...

Vad fint det blir, härligt när det blir slutfört liksom ;) Jag har taklister som jag skulle satt upp för längesen stående i ett hörn...
Kanske ska ta tag i det där, hihi. Bloggen kommer få sig en uppdatering nu när jag drar igång med heminredningsförsäljning på hempartyn.
Ha en fin start på veckan, kram Jenny

A House With A View sa...

Suuuperfint!! Stort gilla på trappräcket, vill också ha! Måste visa bilden för maken :) Vad fint ni har det hemma! Och så mysigt för missarna framför brasan, fniss :)


Kraaaaaaam aka

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint det blir !! Och vilka gulliga katter som ligger och värmer sig.Kraaam Anette

Vardag och flärd sa...

Det är så konstigt med tiden, den bara rusar iväg och man hinner inget, bara jobb och jobb. Och trött och trött. Men så är det för väldigt många.
Ni har ju inte så mycket kvar på er renovering och snyggt blir det. Ni är noggranna och då får det ta tid. Desto roligare när det blir klart.
Önskar dig en fin vecka, vännen!
Kramar Eva

Annas skattkammare sa...

Så fint det blir i hallen! Räcket var superfint och så goa katterna ser ut!
Kram Anna

Anette Ryan sa...

Vad kul med ett litet livstecken från dig. Ja det är ju så ibland att man varesig hinner eller orkar blogga.
Så fint det blir med pärlsponten och måler och snickerier i er hall. Räcket i trappen är fantastiskt. Kul att ha lokala förmågor som man kan anlita.
Ha en härlig vecka.
Kram Anette

Annas röda stol sa...

Wow så fin det kommer att bli!! Myskatter kan höra hur det sprakar så skönt från kakelugnen. En fin dag till dig. Kram Anna

Unknown sa...

Najs!

Staketet var kanonfint, jag skulle också vilja ha nytt staket på vår övervåning. Det blir så luftigt och fräscht med staket i stället för som vi har nu, inbyggt liksom.

Katternas ställning känner jag igen här hemifrån, det njuts mycket inomhus nu. ;)

Hoppas allt är bra annars hos er!

Kram kram

Jenny sa...

Härlig hall, och trappan med räcket också. Du kunde få fortsätta med min trappa sen om du vill ;) Själv håller jag mig sysselsatt i köket. Målat tak i helgen, det känns i nacken, det.

Kram,
Jenny

Anonym sa...

Jädrar vilken team work. Så fint det blir. Å räcket blir super.
Ha en skön start på denna nya månad och vecka.
Kram
AC

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det kommer bli så fint när det är klart.
Kram Theres

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir jättefint i hallen, tycker inte det är så länge sen ni började. Räcker är så fint och passar bra till det andra. Gullkatterna har allt tagit bästa platsen, nästan så man blir avundsjuk.
Kramar
AnnaMaria

Villa Björkenäs Backen sa...

God mmorgon på dig fina du !

Oj oj så fint det blir .
Helt underbart fint !
Tänk vilken skillnad :)
Kul att få se ...
Här har du ännu en som inte riktigt mhinner med att blogga. Jag hinner lägga ut inläggen men inte till er alla fina bloggvänner.
Nu är det bäst att jag sätter fart så att vi hinner till dagis och jobb ! :)

En fin vecka till dig !

Kram kram

oliko listat kalliita per metri ? :)

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men å så fint det blir!
Å det där trappräcket var verkligen super fint. Skulle vilja byta vårt mot något liknande.. men det får bli ett annat år..;)
Söta kissarna är!
kram Katarina

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnyggt blir det
kram Rosa

Maria sa...

Hej vännen....usch va längesedan jag var inne hos dig. Men så är det. Va roligt att fixa hemma. Det har vi också gjort och håller på med. Och snyggt blir det hos dig. Så goa katterna är vid brasan.
Ha de nu så bra kram från Maria

HWIT BLOGG sa...

Det kommer att bli sååå fint…väntar med spänning på fortsättningen!
Ha en fin fredag…
Kram Titti

Anonym sa...

Så fint det blir, kommer att bli toppensnyggt när golvet blir målat.
Ha en bra helg!
Kram Birgitta

Meta sa...

Visst är det härligt när man ser en ände på sitt slit. Vackert blir det också.
Ha en fin morgondag
kram Meta

Hanna sa...

Ha en fin söndag
Hanna

Marie maräng sa...

SÅÅ himla fint det blir!!!

Vi jobbar också på vilket gör att tiden är knapp för bloggandet.

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie

Unknown sa...

Sååå fint det blir!!! Men vilket jobb, men sen får ni njuta länge av det. Det måste vara roligt att se hur resultatet växer fram. Är inte inne och kommenterar så ofta nuförtiden, hinner inte med en liten bebbe som pockar på sin rättmätige uppmärksamhet ;-)

Kram/Pernilla

Älskade pion sa...

Vad fint det kommer att bli.Mysigt "tissarna" har det.;)Kram på dig! Ulrika